Anna Jokisaaresta OX2:n Head of Accounting teknisen ja kaupallisen hallinnoinnin tiimiin

elokuu 2, 2023, 14:00

Anna Jokisaari aloitti Head of Accounting -roolissa OX2:n teknisen ja kaupallisen hallinnoinnin eli TCM:n tiimissä huhtikuussa. Hän toimii TCM:n Suomen Financial Manager -tiimin esihenkilönä sekä vastaa toiminnassa olevien tuulipuistojen taloushallinnon kehittämisestä.

Financial Manager -tiimin vetäjänä Jokisaari varmistaa, että tiimillä on parhaat mahdolliset edellytykset palvella tuulipuistojen omistajayrityksiä laadukkaasti ja tehokkaasti.

“Vastuualueenamme on suuri osa OX2:n Suomessa hallinnoimien tuulipuistojen kirjanpidosta, ja tiimimme kasvun myötä tontillemme siirtyy vielä lisää tuulipuistoja”, Jokisaari kertoo.

Jokisaari siirtyi OX2:lle kotimaisesta ikkuna- ja ovialan perheyrityksestä, jossa hän toimi Financial Controllerina sekä tiiminvetäjänä. Sitä ennen hän toimi pitkään kirjanpitäjänä talousohjelmistoja- ja palveluja tarjoavassa yrityksessä. Koulutukseltaan Jokisaari on tradenomi. Lisäksi hänellä on taloushallintoalan asiantuntijatutkinto.

“Olen aina pitänyt taloushallinnon kehittämistä mielenkiintoisena ja koen, että minulla on paljon annettavaa tällä saralla. Myös jatkuvasti kasvava uusiutuvan energian ala tuntui innostavalta aluevaltaukselta”, Jokisaari kertoo siirtymisestään uusien haasteiden pariin.

Nyt Jokisaarella on takanaan reilut kolme kuukautta OX2:lla. Alku uusissa tehtävissä on sujunut vauhdikkaasti: “Pääsin tehtävässäni heti tosi toimiin, sillä aloitin keskellä tilinpäätöskautta. Talon tavat ovat tulleet koko ajan tutummiksi ja työskentely on päivä päivältä helpompaa”, Jokisaari kuvaa. Asemapaikkanaan hänellä on OX2:n Oulun toimisto.

Vapaa-ajallaan Jokisaari harrastaa ratsastusta ja koiriensa kanssa lenkkeilyä. Myös satunnaiset padel-pelit kuuluvat lajivalikoimaan.

OX2:n missio on lisätä uusiutuvan energian saatavuutta. Mistä saat itse energiaa työn ulkopuolella?

“Meillä on kotona kahdeksan kuukauden ikäinen Jalmari-koiranpentu, joka tuo aimo annoksen energiaa perheellemme päivittäin.”