Haussa Procurement Manager

toukokuu 10, 2022, 12:12

Olemme Euroopan johtava maatuulivoiman kehittäjä. Toimimme energia-alan suunnannäyttäjänä kohti sataprosenttisesti uusiutuvaa ja kestävää energiantuotantoa. Me OX2:lla hallitsemme tuulivoimantuotannon koko arvoketjun – hankekehityksestä tai hankeoikeuksien hankinnasta rahoitukseen, myyntiin ja rakentamiseen sekä tekniseen ja kaupalliseen hallinnointiin. Vahvan kasvun myötä haemme hankintatiimiimme nyt vahvistusta. Toivomme sinun olevan yhtä innostunut tulevaisuuden tarjoamista mahdollisuuksista kuin mekin olemme.

Tehtävästä

Osana hankintatiimiämme olet merkittävässä roolissa voimalaitoksen Balance of Plant’n liittyvien kokonaisvastuu-tyyppisten urakoiden ja tuotteiden hankinnassa, keskittyen erityisesti tuulipuistojen maanrakennukseen ja voimalaperustuksiin, sisäverkkoon, sähköasemiin, päämuuntajiin ja voimajohtoihin. Arjessa toimit vahvassa yhteistyössä muiden tiimiläisten sekä laajemmin yhteistyökumppaneidemme kanssa. Sinulla on vahva kyky hahmottaa kokonaisuuksia, ja tehtävien läpiviennissä olet tarkka ja huolellinen.

Keskeisimmät vastuualueet:

• Hallinnoit ja/tai tuet hankintaprosesseja tuulivoimapuistohankkeidemme kaikissa vaiheissa, tuomalla osaamistasi alkuvaiheen strategioiden kehittämiseen, evaluointiin, tarjouskilpailuprosesseihin, neuvotteluihin ja toimittajasopimusten luomiseen.
  • Teet tiivistä yhteistyötä eri sidosryhmien kanssa ja tunnistat taitavasti tapoja mahdollistaa hyvää tasapainoa hankintasopimusten ja OX2:n asiakkaiden intressien välillä.
  • Tuet teknisten ratkaisujen valinnassa, rakennuttamisen budjetoinnissa, projektien eri vaiheiden aikatauluttamisessa, riskien tunnistamisessa sekä neuvotteluissa OX2:n asiakkaiden kanssa.
  • Tunnistat tehostamisen ja kaupallisen arvon nostamisen mahdollisuuksia.
  • Aktiivisen verkostoitumisen avulla luot hyviä suhteita toimittajiin ja urakoitsijoihin.

Tehtävässä menestymistä tukee erityisesti:

• Tekninen tai kaupallinen korkeakoulututkinto.
  • Vähintään viiden vuoden kokemus hankintaprosessien itsenäisestä hallinnasta sekä vastaavista hankintasopimusneuvotteluista.
  • Tekninen osaaminen rakentamistyöstä, joko rakennus- tai sähköalalta.
  • Monipuolinen ja laaja käsitys erilaisista sopimuksista, riskien hallinnasta ja neuvotteluista sekä ymmärrys erilaisista rakentamis- ja toimittajasopimuksista. (YSE98, FIDIC, Orgalime S2012, jne.)
  • Vahvat ongelmanratkaisutaidot sekä viestintä- ja neuvottelutaidot.
  • Itseohjautuva ja aktiivinen työskentelytyyli.
  • Kyky kommunikoida sujuvasti suomeksi ja englanniksi.

Tehtävän sijainti: Helsinki, Tampere, Vaasa tai Oulu

Tule töihin OX2:lle! Meillä olet mukana aikakautemme suurimmassa muutoksessa – kestävään energiantuotantoon siirtymisessä.

Jos koet olevasi hakemamme henkilö, jätä CV:si ja hakemuksesi viimeistään 22.5. rekrytointikumppanimme sivujen kautta.

Lisätietoja tehtävästä antaa MPS:n konsultti Daniel Särs, puh. 041 435 5035 (parhaiten tavoiteltavissa 10.5. klo 9–10 ja 19.5 klo 11–12).